Recent Posts

torsdag 7 januari 2010

mamma 60 år!

Igår fyllde min älskade lilla mammsing 60!
Detta firedes med att alla vi ladies i familjen åkte på spa på Grand Hotel Saltsjöbaden!
Då min telefon helt bestämde sig för att inte ha nåt batteri kvar så kan jag tyvärr inte bjuda på några lerinpackade-med-gurkor-på-ögonen-och-juicedrink-i-handen-bilder.
Det var väldigt mysigt. Mamma borde fylle 60 fler gånger...
Ralf var med pappsen som med morfar, alla morbröder och en halv miljon kusiner stormade naturhistoriska museet.
Mot aftonen strålade vi samman och år god mongolisk mat på en restaurang i sthlm.
Dessutom fick lilla mammsen (som är en oerhört frusen liten mammsing)ett bubbelbadkar, som står färdiginstallerat och väntar på henne när hon kommer hem.

På tal om frusen, är det så kontigt med de fyra miljarden minusgrader vi har nu för tiden?? Eller närmare bestämt 34 som vi hade här om morgonen. Eller 44 som brorsan i Sälen haft som kallast. Burr! 5-10 minusgrader räcker tycker jag. Där kan det stanna. Å andra sidan lär ju varenda gripande mygglarv i norduppland frysa ihjäl! YEY! Då är det värt några köldknäppar...

Idag står städ på schemat. Ett välbehövligt städ vill jag lova! Det är stökigt så till den mildaste av grader! Jag skyller på renoveringen av biblioteket, vilket gör att det står massa biblioteksinredning i hallen/vardagsrummet. Men var har det med den överfulla diskbänken att göra? Eller Rals utökade leksakshörn? Eller det tvättbelamrade köksbordet?
Inte vet jag, men nåt samband har det!

God fortsättning!

1 kommentar:

  1. Åh va härligt ni verkar ha haft! Kul me så många damer, systrar! Grattis älskade Gunilla!
    Kram

    SvaraRadera