Recent Posts

tisdag 19 januari 2010

Just exakt nu...

... Sitter syrran på flyget mot haiti! Glöm inte att be för henne och alla andra hjältar som är där och gör en insats. Och för folket förstås!

Appropå ut och fara och flyga så fick jag igår reda på att i maj så åker vi ner till Rumänien! HURRA!! Efter hela åtta år har jag äntligen fått min man att gå med på att åka med ner! Det är nämligen så att farmor och farfar är väldigt engagerade i ett barnhemsarbete där. Och det bästa är att det inte bara är ett barnhem och när du är 18 så tack hej, utan de hjälper dessa unga med en yrkesutbildning, hus och boende mm tills de kan stå på egna ben. Underbart! Fantastiskt och spännande!
Men som ny i familjen Lundberg så märkte jag ganska snart att rumänienarbetet var deadly boring och rätt ointressant för avkomlingarna Lundberg. Att rent av åka dit och hälsa på var det inte tal om. Jag fattade aldrig varför, det gör jag fortfarande inte.
Men nu var det så att Anders råkade gifta sig med en tjej som alltid får som hon vill:-) sooner or later! I detta fall later. Åtta år later... Men den som väntar på nåt gott...
Och gott är det vill jag lova! Oo! Jag kan knappt bärga mig! Jag älskar sånt här! Människor som fritt och för intet ger av sina liv för andra! Jag vill dit! Känna lukten, stämningen, träffa dessa människor!
Och vet ni vad? Vi ska dit! *dansar en liten i-maj-åker-vi-till-Rumänien-dans*

Dessutom har vi ju en liten restresa på g. En såndär ligga-i-solstolen-i-en-vecka-variant. Inget bokat än... Men det borde vi göra! Vi planerar ju åka iväg runt alla hjärtans... Och vi måste fixa pass till Ralf! Oo! Bissi bissi! Det får vi göra imorrn! Han har nämligen ingen feber idag så han börjar friskna till! Skönt! Jag har träningsvärk i armarna efter allt kånkande på den lilla gnällspiken!

Igår fick biblioteket två av tre bokhyllor! Och dessutom lite tavlor och den lilla guldspegeln kom upp! Se det tar sig! Jag har den tredje och sista bokhyllan på g. Vi får se om den får komma hem imorrn, för ikväll blir det nog inte för ikväll är det Anders tur att se avatar på bio!
Dessutom fick sig pysselrummet ett snabbröj. Där var så rörigt att inspirationen bara dör när man kom in. Fortfarande rörigt, men mer "the kreativt kaos kind of röra".
Jag har via bloggvärlden hittat en superpysslare! En superpysslare som jag inte känner men jag tror hon är med i min kyrka, jag har inte sett henne där men hon är gift med min gamla klasskompis. Hon gör så gripande fina saker! Sådär noggrant och fint. Jag önskar jag va mer noggrann... Och att jag hade en symaskin...

Nu blev det ett såntdär långt babbelinlägg utan bilder igen... Mina innerligaste ursäkter för att jag plågar er med sånthär...

3 kommentarer:

  1. Vad kul att ni åker till Rumänien. Var där när det var diktatur 1983. (hm låter som 1883):P Hade ingen aning om vad det var för land vi åkte till på semester, men det var sjukt intressant att iakta så mycket det gick. Man var rätt påpassad som turist. Men lite fick man med sig hem.

    SvaraRadera
  2. Så kul med rumänien! grattis till vinsten! ;)

    SvaraRadera
  3. Åh va härligt me en missionsresa! Bra att du stod på dig! Vill med!

    SvaraRadera