Recent Posts

tisdag 19 januari 2010

Virkning

Att virka har varit synnerligen underskattat för min egen del! Det är ju kalaskul!
Jag verkar inte vara den enda som upptäckt detta. På Panduros hemsida är det slutsålt på många av mönstrena, garnerna och nålarna. Där säljer de sköna trikågarner som jag gärna skulle lägga rabarber på, men som allt annat- slutsålt...

Mitt andra och senaste virkalster är en liten korg. I den har jag mina penslar...



Mitt nästa projekt tänkte jag skulle bli ett par söta tjejtofflor:



För avancerat för en nybörjare med bristande tålamod? Antagligen. Men som alltid när jag står inför ett nytt projekt frågar jag mig: hur svårt kan det va?

Det finns HUR mycket söta virkmönster som helst på nätet! Mitt tips är att googla på "amigurimi" och vips har du en uppsjö av kaniner, kakor, tofflor, muffinsar och annat som bara väntar på att virkas!

4 kommentarer:

  1. fin liten korg! jag är så sugen på att sticka en liten söt kofta som Selma kan ha i sommar. men det är lite läskigt eftersom den kanske inte blir så fin så kan sätta på henne den med gott samvete...

    SvaraRadera
  2. Jag har försökt lära mig virka ett antal ggr...
    Tom lurat in mig på sonens syslöjdslektion o fick hjälp av fröken.
    Men nix! Kanske inte e min grej..?

    Läste ikapp lite... ang billy så har vi en i ek bara 40 cm bred,men fullhöjd, o dörr på nedre halvan. Den slängs snart men hör av dig om de kan va nåt. gratis såklart.

    Kram Jeanette

    SvaraRadera
  3. Vad fin korg! Det där med virka har jag ingen koll alls på. Minns att jag nån gång i tiden virkade en lång rad maskor, men där slutade det.

    Tofflorna såg ju helt fantastiska ut! Härmed peppar jag dig att testa, så får du recensera till oss andra hur lätt/svårt det var. ;)

    Och Anna: Våga, om inte annat kan första försöket bli nåt till en utklädningslåda. :P

    SvaraRadera
  4. Tycker att du ska pallra dig hit och ha virkkurs med mig,typ NU :)Jätte fin korg!Du är ju värsta proffset -du imponerar mig! :)

    SvaraRadera