Recent Posts

onsdag 10 februari 2010

En dag på Nordpolen.

Solen sken och det var vackert väder på nordpolen. På en gammal kyrkbänk placerad mitt ute i tomma intet sitter Tobbe. Bredvid Tobbe på kyrkbänken ligger en groggy isbjörn. Tobbe ska ta vävnadsprov på isbjörnen, men sitter som bara där och verkar inte komma till skott.
Jag går fram till Tobbe för att hjälpa honom.
-Men har du sederat honom ordenkligt? Frågar jag Tobbe.
- jaja! Absolut! Svarar han.
Detta trots att björnen börjar vakna till liv.
Men lillasyster som man är så litar man ju på sin storebror. Jag går således fram till björnen för att lägga den i framstupa sidoläge. Då vaknar den! Och blir superarg på mej!
Jag springer och springer tills jag kommer fram till ett väntrum placerat där ute på nordpoolen. Eller väntrum och väntrum, ett gäng klassiska väntrumsmöbler och en rad plåtskåp à la skolan stod placerade där mitt på Nordpolen. I väntrummet satt pappa och läste en tidning. Själv sprang jag in i ett av plåtskåpen för att gömma mig för isbjörnen. Tyvärr han jag inte stänga dörren innan björnen kom och slet bort den.
Jag ropade på pappa som kom och drog björnen i svansen och sparkade den på smalbenet. Detta gjorde tyvärr bara björnen ännu argare. Inte på pappa utan på mej förstås! Pappa brottade då ner björnen på mage och försökte bryta nacken på den. Men det gick tyvärr inte. Då kom Tobbe springandes. Han frågade hur det gick för mig och jag svarade att han borde hjälpa pappa med isbjörnen. Tobbe hade som tur var med sig en sax som han klippte av halsen på isbjörnen med.

Slut.

Så tokigt kan jag drömma:-)



6 kommentarer:

  1. Hahaha!!!

    Kram o sov så gott i natt, Sweet Dreams!! :)

    Jeanette

    SvaraRadera
  2. Syster lyster....vad har du för undantryckta barndomsbekymmer...=)
    Ha ha!!!
    Kram Pillis

    SvaraRadera
  3. Haha:-) ja, man kan drömma så knäppt:-)! Ska bli kul å ses imorgon!!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag skrattar så jag gråter.

    SvaraRadera
  5. så kul Paula, kanske du borde träffa en psykolog och bearbeta din barndom:)

    SvaraRadera