Recent Posts

onsdag 27 oktober 2010

För varje problem finns 100 lösningar!

När jag är gravid får jag stora bekymmer med tandborstningen. Jag kräks av att borsta tänderna! Inte helmysigt, men så är fallet. Värst är de tjocka tänderna. De långt bak. Ja, det har helt enkelt varit behändigt att toan är belägen inom rimligt avstånd i förhållande till handfatet.
Ett tag gick det ganska bra om jag hela tiden tänkte på ett stort glas färskpressad apelsinjos med sugrör och drinkparaply.
Josen skulle serveras under klarblå himmel i en solstol och med utsikt över klarblått vatten och vita sandstränder. Under ett skönt parasoll. Lite Fritidsresor- reklam sådär.
När det slutade hjälpa så lade jag upp ett schema där jag satsade på överkäkens baktändet varannan dag, och underkäkens varannan.

Men nu, mina vänner, har jag upptäckt att det är alla tiders att borsta med ralfs tandborste! En liten och mjuk. Har inte kräks en gång sen jag började borsta med den! Igår köpte jag mig en alldeles egen, en rosa med lille skutt! Länge leve småbarnstandborsten!




3 kommentarer:

  1. Haha, nä va sött!! Sån har Jonna! Jobbigt, visste inte att du hade såna problem me det! Skönt att det går bättre nu! Kram

    SvaraRadera
  2. Haha..så galet..tur att du hitta en lösning :) Dyker ni oxå upp på carsce i veckan?kram carro

    SvaraRadera
  3. Små barntandborstar är verkligen suveräna när man har svårt med kväljningar. Testa även att borsta tänderna lätt framåtlutad över handfatet med rinnande kallt vatten från kranen, brukar oxå funka. Lycka till ; )

    SvaraRadera