Recent Posts

fredag 15 oktober 2010

Veckan som gått i punktform

-Ralf har fått sin sjätte och sjunde tand.
-Jag har fått en jobbarkompis. Malin.
-Ralf satt inte still på babysången i två sekunder. Den här veckan heller.
-veckans första-hjälpen-utbildning bjöd på besök av en polispräst.
-Vi köpte 16 par strumpor för 100 riksdaler på höstmarknaden. Till och med lillebror fick strumpor. Det här med strumpor på höstmarknaden förtjänar en liten utläggning. Det började för några år sedan med sju par för 100 kr. Sen har det blivit fler och fler. Förra året fick man 14 par för hundringen, och i år som sagt 16. Jag undrar hur det här ska sluta! Jag menar, om ytterligare några år, kommer vi få 57 par strumpor för vår hundralapp? Och då undrar jag, vem behöver så pass många strumpor? (förutom femtioelvabarnsfamiljerna och ungkarlarna som aldrig tvättar). Kommer de då sänka kostnaden istället för att öka antalet strumpor? Eller kommer denna skenande priskurva att stagnera. Det kanske landar på 16 strumpor för hundringen. Tänk om jag kommer nästa år till höstmarknaden och fortfarande bara får 16 par strumpor för min hundralapp! Nej, hemska tanke! Det är alltid lika roligt att gå dit och se hur många strumpor man får i år. Samtidigt börjar man ju fundera. Det kan ju inte hålla på såhär i all evighet. Eller? År 2157 kanske vi får tvåtusenfemhundratrettiosju strumpor för 100 kronor. Svindlande tanke. Eller hur!

Nåväl, åter till listan:
Eller nä, det får räcka så, sonen meddelar att han är i behov av assistans!



2 kommentarer:

  1. haha!!!:-) Du är för rolig du min pupplis!!!Hoppas man i allafall få en ½ strumpa mer nästa år:-)

    SvaraRadera
  2. Jag hittade ett stånd där man fick 20 par för 100kr. Men de var typ bara rosa och gula strumpor där, så inget riktigt att hänga i julgranen.

    SvaraRadera