Recent Posts

måndag 13 december 2010

I declare WAR!!!

Vi bor i ett villaområde med två sorters människor: småbarnsfamiljer och pensionärer. Således är det hög andel daglediga sittandes i husen bortikring. Daglediga husägare matar fåglar.
Nu är det på detta viset att min son är väldigt förtjust i fåglarna och god mor som man är så har jag hängt ut talgbollar så att vi ska kunna sitta och spana från köksbordet. Ungefär varannan helgfri söndag kommer en liten pippi och luktar lite på mina gamla tagbollar för att sedan flyga till någon annan, godare del av den buffe av fågelmumsigheter som dukas upp i ett villaområde som detta.
Inte nog med detta! Den stora fältherren i fågelmatning är våran granne! Joris! Inte vet jag vad det är han hänger ut men det fullkomligt dingnar med små söta gormander i hans trädgård!
Nästan så jag är lite sur över det faktiskt! Jag tycker att han kan slappna av lite så att fåglarna inte blir så bortskämda utan till och med skulle kunna tänka sig att mumsa lite på mina tagbollar oxå nån gång nu och då.

Men idag, på självaste luciadagen, har vi tagit upp kampen! kampen om småfåglarna! Vi har nämligen varit på affärn och inhandlat små hus, nötter och fröer alla de slag! Riktiga, feta, fin-fröer! Duger inte dessa så är oxfile nästa steg!


2 kommentarer: