Recent Posts

söndag 12 december 2010

What a wonderful day!

Det började med att Ralf bjussade på sovmorgon till halv 10! Ungen sov alltså mellan 7 på kvällen till halv 10 på förmiddagen! Oerhört skönt för kroppen, om än inte för anden då söndagsmötet fick stryka på foten.
Sedan bar vi oss iväg för att åka Bob i det vackra vädret! Ralf har fått låna sina kusiners Bob för att testa om det vore en bra julklapp. Jag kan säga att minst två, tre gånger om dagen tjötas det om bobben här i huset :-) jag tror han till och med skulle byta ut vällingen mot bobben om han var tvungen att välja!





Efter det åkte vi till ängeby och inhandlade årets julgran! Nu står den och mojsar till sig i uthuset! I veckan ska den få komma in och kläs!

Efter det åt vi och Ralf gick å sussade, jag tog ett varmt bad och Anders lekte med alla julklappar som han köpte till andra under gårdagens klappjakt. Japp, får du en julklapp av Anders kan du vara så säker på att han testat den :-)

Men nu! Nu kommer det som gör en allmänt mysig söndag till en wonderful day! vi åkte nämligen och inhandlade dubbelvagn! Vilken vändning va?!
Igår när jag hade gnällt färdigt i mitt blogginlägg så gick jag nämligen in på barnvagnsbloggen. Barnvagnsbloggen är en blogg om barnvahnar av allehanda slag. Det kan man nästan utröna på namnet. Nåväl, där läste jag om dubbelvagnar, bland annat om Teutonian som ju var nummer ett på listan innan vi insåg att vi behövde köpa ny bil för att få plats med den. MEN, så läste jag att teutonian har en föregångare som faktiskt var något mindre i hoppfällbart tillstånd! Denna säljs inte i affären längre, men på blocket fanns en stackars övergiven vagn i Flogsta! Vi åkte dit och TADAAA!! Den gick in i bilen! hurra! Och nu står den i vår hall! Inte världens bästa, men som en banvgnssäljare sa; "När det gäller dubbelvagnar kan man inte välja den bästa, man får välja den minst dåliga..." Nu har vi iallafall en vagn som är bakåtvänd, har stora rörliga framhjul och ryms i bilen! YEY! Dessutom har den en enda stor härlig sits så att de sitter i en liten klunga! Mina barn ska nämligen alltid vara bästa kompisar och bara sitta och mysa och gosa med varann, aldrig bråka, klappa för hårt eller slåss!

1 kommentar:

  1. SNYGG, skönt att ni köpt nu så du slipper tänka mer på det!Kramis

    SvaraRadera