Recent Posts

tisdag 4 januari 2011

Klurigt värre

Ikväll kom jag in i ett planera-den-blivande-rabatten-mellan-altanen-och-äppelträdet-flöde. Planen är att det ska bli en rätt stor (stor med mina pytte-trädgårds-mått) rabatt med en liten grusgång igenom.
Men ju mer man försöker desto svårare känns det. det ska vara soligt, skuggigt, fuktigt, torrt, blommningarna ska korsa varann så att allt inte blommar på en nång utan överlappar varann, det ska inte va för många sorter för då blir det pluttrigt, det ska vara enheltlig färgskala och bla bla bla! Höga blommor här och låga blommor där...

Hur många regler finns det inte för rabatter?? vad är det för fel på min egen fint+fint=fint-regel?

Jag ritar, slår i böcker, googlar och funderar...
Har så svårt att visualisera rabatten här inne vid skrivbordet... Helst vill jag stå där ute där rabatten är tänkt och fundera. Men där är det en meter snö...

På tok för tjurskallig för att anlita nån form av trädgårds-tyckare är jag oxå. Kan själv! Eller kan och kan :o) det här med trädgård är nog något jag hellre vill kunna än kan...
men äh, jag tror jag gör som så många andra gånger här i livet; struntar i reglerna och bestämmer själv... fint+fint=fint.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar