Recent Posts

onsdag 5 januari 2011

Fortfarande trädgårdsknasig...

Trädgårdsfxeringen håller i sig även denna kvällen.
Fokus är dock flyttat från perennrabatten till köksträdgården. Här ska de sås fröer må ni tro! Morötter, blåklint, plocksallat, dill, potatis och spenat! Jag har just varit på Impecta och lagt in en order. Vårat lilla uthus är en perfekt plats för små frön att förgro!
Fröna ska sedan planteras ut i pallkragar. Förhoppningsvis ska pallkragarna hinna med att måla sig i svart slamfärg oxå! Via min bror har jag kommit över pyttepallkragar! Hälften så stora som vanliga. Ursöta! Några i vanlig storlek ska jag oxå ha... om det ryms...
Och hela köksträdgården ska ramas in med en lavendelhäck! Eller... det ryms inte riktigt runt hela, men längst ena sidan iallafall :o)

Hur ska jag hinna ta hand om en liten nyföding i vår??

Bild från impecta.se

1 kommentar:

  1. Tack för de superfina glasen du hade gjort till nyår! Du e allt en goding du! Pyssligast i världen!

    SvaraRadera