Recent Posts

fredag 4 februari 2011

Bf+ 1

Från och med idag är jag synd om! Japp, alla mammor på övertid är synd om! Lite härligt på nåt sätt!
Idag tänkte jag städa lite, handla lite och ta en kom-igång-nån-gång-eviga-förlossning-prommenad till Clara Frijs, vår trevliga inredningsbutik här i storvreta.

Men först ska jag passa på att ta en tupplur medans ralf sover! Han har börjat vakna tidigare på mornara, och är trött redan på tidiga förmiddagen. Egentligen borde jag hålla honom vaken så han lägger om, men jag säger som mina syskonbarn; ORKA!

Appropå syskonbarn så hade jag och Juttan en överenskommelse igår. Jag skulle föda barn och hon skulle dra ut en tand. Och så skulle vi tänka på varann i vår prövning. Men solidarisk som ungen är så knep hon igen munnen hos tandläkaren. Om det berodde på mosters uteblivna förlossning eller tången vill jag inte uttala mig om, men vi får helt enkelt boka in en ny tid. Tanden och bebisen måate ju båda ut...:-)

Igår eftermiddag fick jag vara helt helt själv! Anders tog med sig Ralf på utflykt. De kollade på flygplan, besökte faster och kusinerna och hör och häpna, inhandlade en barnvagn och docka! Klassisk pappa-son-aktivitet:-)
Jag fick vila i fred, bada badkar i fred, sen åkte jag in på stan en sväng. Alldeles ifred! Det var verkligen skönt! Skönt att vara helt ensam sådär en eftermiddag vartannat år :-)
Frammåt kvällen var det dags för bio. Vi såg Love and other drugs. Vad du än gör; se inte den! Helt värdelös! Hur naken som helst! Larvigt och omotiverat naken!


- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    För mig att jag tänkte likadant om filmen. Värdelöst. Skönt med en sådan dag det kommer inte att bli fler sådana nu så det gäller att ta vara på tiden. Lycka till i väntan. Jag väntar tills vecka åtta för då har jag planerat vara färdig med alla mina små projekt men först ska en kalas för alma avklaras nästa helg då hon och hennes kompisar åker till vingåker och badar härligt.

    Lycka till med väntan
    Kram Ana

    SvaraRadera
  2. haha, såg trailern till den och det va lixom to many stuff i den som verkade lite naket:-)synd för er!!! Vi såg jag å mamma meet the little fockers, haha, va kul, man ser inte mycket naket men språket är ju inte av denna värld:-) men roliga figurer!
    Jag hejjar på dig! Snart kikar han ut! Men det är synd om dig!!!!!!!håller me dig!:-)
    Skönt me egen tid!! Var det en barnvagn till dockan eller till Raffe? Kram

    SvaraRadera