Recent Posts

torsdag 3 februari 2011

Rensa i rören

Tredje februari. Självaste datumet för beräknad nedkomst. Har dock inte en tillstymmelse till vad som möjligtvis skulle kunna tolkas som att det skulle vara någon förlossning på gång. Vetskapen att jag desssutom tillhör en familj där bebisarna ligger i magen tio månader istället för nio gör att detta datum passerar rätt omärkt förbi, även i känslorna.
Mitt eget datum är alla hjärtans dag!

Istället för att föda barn här på förmiddagen så har det varit två sotare här och rensat ventilationsssystemet! I höstas gjorde nämligen jag och farmor det stora misstaget att med ficklampan titta upp i spisfläkten. Sedan dess har jag tyckt att vi bor i världens äckligaste hus. Fram tills idag, för nu är det rent och fint i alla rören! Jag kan avslöja att de började med ett ca två meter långt rör I tvättstugan. I detta hittades en liten, sunkig dammråtta på ca tre dm i diameter. Jammi jammi. Nåväl, nu är det RENT!

Tänk vad många knasiga saker det finns att göra i ett hus som man inte har en aning om när man köper det! Rensa ventilationssystemet lixom? Hur ofta tänker man på det? När man inte tittat upp i röret med ficklampa vill säga...

- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar