Recent Posts

lördag 6 augusti 2011

Bedrövad men hoppfull

Okej. jag vet att vi bara snackar en trappa här. Jag vet att det är svältkatastrof i östafrika, att hundratals sörjer sina saknade i norge, att befolkningen i Syrien inte ens får uttrycka missnöje mot sin ledning och att vår värld är full av STORA bekymmer.
Dock tänker jag tillägna detta inlägg till ett så litet bekymmer som en felbyggd trappa.
Det blev bara FEL FEL FEL!!! Fel och fult och dant! Inte alls efter mina beskrivningar, mina omsorgsfullt utridade linjer i sanden, eller Anders nogganna ritningar. Det blev helt enkelt inte rätt. det blev fel!
Som alltid är vår trädgårdstomte, han som är byggledaren, väldigt tillmötesgående. Han muttrade om nåt byggjobb förra veckan då just denna mannen byggt en trappa på precis samma felaktiga sätt och intygade att de skulle göra om och göra rätt på måndag. Då kom hoppet tillbaka.

I morse, medans Anders och Folke sov som gottast for jag och ralf till torget. Där fyndade ralf en röd bil. Jag köpte blåbär, kantareller och en bukett luktärt. Efter det fick vi in på Vålamagasinet och drömde om fina möbler.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar