Recent Posts

tisdag 7 april 2009

Då var den kommen...

... dagen D.
... dagen jag fruktat i många månader.
... dagen vars innebörd får all rädsla för förlossningar och smärtor att blekna.
... dagen den hemska.
... dagen då livet åter igen visar sin fula sida.
... dagen då bitterheten inte är alls långt ifrån att få fäste djupt ner i hjärteroten.
... dagen då all annan sorg och bekymmer glöms bort i jämförelse med det fruktansvärda som hänt.
... dagen då krig, död och förintelse kan verka som en lättnad.

Mina vänner, med stor sorg vill jag delge att detta är dagen då bristningarna på magen kom.


PS. inget snack om "men de bleknar" eller "men de syns inte" eller "se dem som minnesmärken för det storartade din kropp utfört" nu, okej?? Bristningar är fult! fult fult fult och de försvinner aldrig! De syns 4 EVER!

6 kommentarer:

  1. Har du klarat dig såhär långt så kan du vara vääääldigt lycklig. Jag fick MASSOR med båda barnen, så min mage är ingen vacker syn. Ett riktig sebra =(

    SvaraRadera
  2. Åh stackars! Men som föregående skrivare kan jag bara hålla med om att du klarat dig väldigt länge. När jag väntade Vera fick jag nästan inga alls o jag tror att en kräm jag använde var till stor hjälp. Biotherm har en kräm som är kanon, lite dyr men väääääldigt dryg. Den både hjälper så man blir mer elastisk o bleker ev bristningar. Jag hade väldig hjälp av den, gick upp massor med Vera. :-) Kommer tyvärr inte ihåg vad den heter men det är en vit stor tub med blå text. Jag köpte min på Parfymeri L o har gett den vidare till en kompis som fick barn för ett tag sen. Så även om den är dryg så räcker den länge. Jag använde den mest första graviditeten men det var massor kvar när jag gav bort den. :-)

    SvaraRadera
  3. Har du inte smörjt in dig VARJE kväll m cocoau butter?!?!Lilla slarver !:)

    SvaraRadera
  4. men du har ju sagt att mina e fina:-(

    SvaraRadera
  5. jag e en sebra till max:-) Welcome to the gang! Visst salva i all ära men växer man nu och då som jag gjorde och inte lugnt och fint då hjälper inget:-(

    SvaraRadera