Recent Posts

torsdag 9 april 2009

Tycker att det är svårt att hitta på rubriker...

Idag har vi varit hos barnmorskan igen! Bebis har sjunkit ner och fixerat huvet, den stackarn! Det är tur han inte vet bättre:o) Tänk att ligga så trångt som han gör nu!
De senaste nätterna har han hållit full fart där inne! Nu är han ju stor och ganska stark, så när han lever om så är det påtagligt måste jag säga!

Tyvärr är inte blodtrycket så prima ballerina... så det blir extrakontroller nästa vecka oxå...
Men jag tänker att om jag har tur vill de sätta igång det hela lite tidigare pga blodtrycket... inget ont som inte har nåt gott med sig:o) ja, det skulle vara bristningarna då...

Att vara höggravid och gå på stan är en rolig upplevelse! Jag tänker att det är som att gå på stan med sin nya hundvalp ungefär. Folk tittar, ler och till och med börjar prata med en! De reser sig för att låta en sitta, lämnar företräde och är allmänt uppassande! Trevligt måste jag säga!
Igår på Gränby kom en okänd tjej i min egen ålder fram och sa: Å, vad du är söt i din stora mage! Tack, sa jag, lite generat... Men det är trots allt skönt att höra... för man känner sig kanske inte alltför söt utan mer... pluffig:o)
Lite senare var det dags att trängas inne på kvantum. Då rullade en rullstolsbunden kvinna förbi och sa: Du och jag, vi har lite samma bekymmer; vi tar lite för stor plats för sånna här folksamlingar! Jag kunde inte annat än att hålla med.

Till sist: Glad Påsk, vänner! Jag önskar er många sköna timmar i vårsolen och glöm inte att knapra en och annan flourtablett mellan påskäggen!
Själva åker vi ner till närkeslätten och bygger på evighetsmaskiner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar