Recent Posts

onsdag 15 april 2009

Idag blev det visst en sjukhusdag...

Besöket hos barnmorskan i förmiddags ledde till sjukhusfärd med en hel drös med undersökningar och prover.

Det är blodtrycket som spökar. Detta tillsammans med huvudvärk, trötthet, suddig syn och inte minst en viktuppgång på 3 kg på 6 dagar.. Jag menar påskägg i all ära, men detta var väl att ta i?

Frågan är helt enkelt om jag åkt på en havandeskapsförgiftning. Det ser nästan ut så... Inte helt lajbans kanske. Men bebis mår iallafall bra. Mor är det väl lite si och så med.

Jag hoppades på att de skulle bestämma sig för att sätta igång förlossningen, jag menar, ungen är ju färdigbakad där inne, så varför inte? Det känns bara som en risk att vänta...
Iställer blir det täta kontroller och vila på schemat...

Skönt är det faktum att det handlar om max några veckor. Tänk de som börjar må dåligt när det är flera månader kvar...

Dessutom har jag hunnit med att bråka lite med en vass tant från försäkringaskassan idag. Vi är inte helt överens...

Meneeeh... förutom att staten försöker råna mig på surt beskattade pengar och att hälsan sviker så är väl allt bra... Det börjar nästan bli lika synd om mig som om storebror :o)

4 kommentarer:

  1. Gumman!!!
    Du är tapper!

    Jobbigt å bråka me en försäkringstant, vill hon ej ge dig det du ska ha i mammapenning?

    Ralf kommer snart ut så perfekt och frisk och söt, bad för dig ikväll on the group!!!
    Love

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, Krya på dig lilla vän!

    Hoppas allt ska gå bra med både dig och lille Raffe!

    SvaraRadera
  3. Underbart att det är bättre! tack jesus!

    SvaraRadera
  4. Hej! Har det hänt nåt mer?????Kram

    SvaraRadera