Recent Posts

onsdag 21 oktober 2009

idag vill jag...

... gå till ica och köpa 6-månaders-burkar till Ralf.
... gå till biblipteket och låna en Jane Austen.
... tända alla ljusen och läsa min Jane Austen.
... plocka iordning i hallen, där någon strött ut all packning sen örebroresen.
... plocka mossa och göra moss-saker a´la Allers-jultidning.
... sy en gardin till Ralfs rum.
... titta på syrrans färdiga (?) hall.
... baka nåt smarrigt.
... inte äta det smarriga, utan vara ståndaktig.
... få reda på vad Rebecca och Lina har i görningen.
... gå en vända på Gränby centrum alternativt fullerö handel för att hitta en 34-årspresent (blink blink).
... bädda rent i sängarna.
... gjuta betongfat.
... hänga ut fågelmatsbollen.

Men hittills ligger vi bara kvar i sängen, Ralf har somnat om och jag läser alla bloggarna:o)

Angående mat-testet så har jag testat om det var en engångsföretelse, men igår åt han dubbla portioner gröt + fruktkladd, och idag en och en halv portion grönsaker och kalvkött+ en halv burk fruktkladd.
Både gångerna är det jag som tagit beslut om mättnad.

5 kommentarer:

  1. Ok, här kommer dagens tips:
    Ligg kvar och njut av bäbisen. Gör sedan om din Idag vill jag-lista till en "Före 1:a advent vill jag"-lista så ska du se att du kommer att uppnå precis alla dina mål!

    (blink blink, förresten)

    SvaraRadera
  2. Ojojoj, va inte för ambitiös, njut av att softa:-) men låter grymt mysigt allt du vill göra! Puss

    SvaraRadera
  3. Låter sunt att göra om listan till "Före 1:a advent vill jag" gör lista. När jag läser andras bloggar så förstår jag att man ska vara försiktig med alltför ambisiösa listor =) Vi ska NJUTA av våra mysvardagar!!! Snart vill Ralf inte ligga o mysa med sin mamma en hel förmiddag/dag!! Kram Pilla

    SvaraRadera
  4. Trevlig lista att ligga och tänka på på kvällen när man skall sova och veta att inget av det blev gjort ;) Ralf är glad att mamma var där istället. Jo, Ralf, ja! Killen alla Monc absolut :D

    SvaraRadera
  5. jag vill oxå veta vad lina och rebecca har i görningen... säg till om du klurat ut det! ;)

    SvaraRadera