Recent Posts

torsdag 12 november 2009

Nattsvammel

Klockan är över tolv och är på tok för mycket för en bebismamma! Varför är hon då uppe detta tid, tänker du. erkänn?
JO! svaret på denna fråga är helt enkelt DÅLIG KOLL PÅ LÄGET!
Imorgon ska vi ju som sagt på kalas, och ikväll när jag skulle packa så insåg jag att vesäntliga delar av kalaskläderna är inte i kalasskick. Därför sitter jag nu här i soffan och bloggar i väntan på att tvättmaskinen ska bli färdig!

Om ungefär två timmar kommer jag bli väckt av en ilsken unge som absolut ska ha mat!
Angående Ralfs nattmat har han väl egentligen inte något större behov av att äta mitt i natten (närmare bestämt prick 02.00), rent tjockleksmässigt. Det är mest mamma som inte har hjärta att låta ungen ligga och vråla.
När det gäller nattmaten, eller nattmackan som vi kallar den (inte för att det är en macka...), så finns det två alternativ: Ersättning eller välling.
Här har vi ett bekymmer! Detta två drycker tycks sända två olika signaler till den lille mannen.
Vällingen säger: "kom igen nu gubar! vi tar vi oss ett riktigt skrovmål så vi orkar röja här inatt!" Detta resulterar i att Ralf är vaken i minst ett par timmar. Detta resulterar i sin tur till en tvärsur mamma, som blir sur på pappa, som i sin tur blir arg på den kalla toalettringen i porslin. Japp, så är det. många många gånger har jag fått det förklarat för mig hur vidrig den är, den iskalla toalettringen! Hur mycket han hatar den, och dess kompis svinvassa pappersrullehållaren med klor som river en ända in till benet! Och beakta att det är mycket sällan Anders använder ord som hatar och vidrigt.
Ersättningen säger: "åå, jag är en gosig liten bebis som bara ligger och gosar hos mamma en liten stund och mumsar lite, sen somnar jag, för jag är bara en liten pluttig pluttesnutt!" Detta resutlerar i att ungen drickar sin flarra och somnar om.

Såhär lågt tycks ju valet självklart! eller hur? MEN! Om han dricker välling, så sover han mycket längre på morgonen= skönt för en morgonsegis som jag!
Dessutom tar det ungefär 4 minuter för honom att dricka vällingflasken, men det tar 20 minuter att dricka ersättningen! Därför har jag en önskan och en dröm att en dag komer även vällingen säga "åå, jag är en gosig liten bebis som bara ligger och gosar hos mamma en liten stund och mumsar lite, sen somnar jag, för jag är bara en liten pluttig pluttesnutt!"

Det vore det bästa!

Nu tror jag att tvätten är färdig! Hurra!

Sov gott folket!

5 kommentarer:

  1. Jag älskar verkligen att läsa det du skriver!!! Du är en fantastisk skribent...i stil med Jakie Sjödin som skriver söndagskrönikan i UNT!!! Har verkligen saknat dina rader...fortsätt att skriva så här...låååånga =).
    På tal on toalettring...Jag har en "splitter ny" från FF. Den passar inte vår stol...den kan Anders få.
    Angående toalettpappaerhållarn...ni kanske kan fynda en ny i helgen på FF.
    Kram på dig från Pilla

    SvaraRadera
  2. Hej på dig!
    Tack för att du kikade in hos mig och lämnade en hälsning! En sån söt liten bebbe ni har!

    Ha en skön helg, hela familjen!

    Kamomilla, Finland

    SvaraRadera
  3. Oj oj, hoppas du får ordning på dina nätter snart. Vällingen borde väl förstå att den ska sammarbeta med dig ;)

    SvaraRadera
  4. Betongfaten jag skulle svara om... tänkte glömma... nej, jag har ingen armering i dom så tyvärr- jag vet inte vad som går fel med dina. Använder du finbetong?

    SvaraRadera
  5. haha... håller med pilla, du skriver otroligt bra! :)
    lycka till med vällingen!

    SvaraRadera