Recent Posts

tisdag 2 februari 2010

Hej!

Vilken spännande rubrik va?? jajjemän, här råder kreativitet på hög nivå!
Vi är friska nu! underbart! Hälsa är ett underskattat tillstånd när man är frisk.

Kommer ni ihåg den där kvinnan jag pratade om innan jul, hon som målade så vackra tavlor? Ikväll har vi varit hos henne och köpt en tavla! ÅÅ den är så vacker! Den hete "Unity" och föreställer åtta olika människor som ber. Var och en med sitt eget uttryck. Den är Underbar! Kom hit och titta på den!

Det var den första tavlan hon sålt, så det kändes nog lika stort för henne som för mej när jag gick hem med den! Men den första av många, är jag helt övertygad om! ÅÅ hon MÅSTE ha vernissage!!
Sedan sist jag besökte henne hade hon hängt upp fyra nya tavlor. Helt ljuvliga! Dessa föreställde människor på en sommaräng på olika sätt. Jag tror jag köper dem oxå! Jag tror jag köper alla henens tavlor! och henne själv! så ska jag stänga in henne i mitt pysselrum, där ska hon sitta och skapa och vara min inspirationskälla! eller??

Nu vill jag inte ha några men-lägg-upp-en-bild-på-tavlan-då-kommentarar! Bilderna gör inte tavlan rätt! Den måste ses live!

6 kommentarer:

  1. ser fram emot att se tavlan. ;)

    SvaraRadera
  2. Tack faster Palla!!:)

    SvaraRadera
  3. Åh va kul! Men vem är denna konstnärinna?:-)

    SvaraRadera
  4. Sluta nu med sånt larv Paula och ta en bild på tavlan och lägg upp den vettja!!! Sånt fjäsk för att få lite örebrobesök funkar inte =O)
    ...om du där emot lägger upp bilden så kanske vi tycker att en uppsalaresa dock är värt besväret! Pröva!

    /Kristofer

    SvaraRadera
  5. Jag är så GLAAAAAAAAAD!!!!!!!!!!!!
    Pratade med självaste konstnärinnan tidigare ikväll och hon är nog minst lika glad som du. Och jag. :-D

    Jag fick ju liksom vara länken mellan er och det sitter jag här och bara myser över. HURRA!! Ibland blir saker så där extra bra i livet. Det är väl härligt?

    SvaraRadera
  6. vart har den söta lilla paula tagit vägen,ingen som vet,ingen som vet....?!Svarar varken hemma,mob eller uppdaterar bloggen på hela veckan....

    SvaraRadera