Recent Posts

måndag 10 januari 2011

Planera och fundera

Ikväll är Anders ute i uthuset och snickrar på bebisens vagga. Det är nästan bara tre veckor kvar tills bebisen beräknas komma.
Själv sitter jag vid köksbordet och funderar, skriver listor och planerar. Min hjärna är lite kola, så utan alla mina listor blir det mesta bortglömt... Ikväll listas vad som är kvar och ordna innan bebisen kommer, och alla kakorna som ska bakas till ankomsten. Vi får se hur många som hinner bli bakade. Orken är lite upp och ner nu för tiden. Ena dagen är jag som vanligt, och andra dagen är jag trötta Berta.

Idag har det varit strålande sol och ett par plusgrader här! Fantastiskt! Man blev alldeles vårig i själen! Så jag och Ralf åkte och handlade lite vårlökar för att ersätta de sista amaryllisarna med. Nu är julen helt ute ur huset, sånär som på ett par stjärnor på övervåningen.

Idag kom alla fröerna som jag beställde här om dagen! Å va sugen jag är på att plantera! Men jag får gott hålla mig i ett par månader till... Och spara vindruvsaskar! Jag har nämligen läst att de fungerar prima som små drivhus!



- Posted using BlogPress from my iPad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar